Målgruppen er da et forbrukermarked.
Når jeg tenker den typiske leser for min blogg tenker jeg:
- Elev på salg, service og sikkerhets linjer i Norge.
- Ønsker å lære mye.
- En som er ung.
- En som forstår det mest grunnleggende fagspråk.
De fem P-ene på min blogg kan være slik.
Produkt - Bloggen er produktet, det er en slags tjeneste for deg som søker informasjon og lesestoff innen salg, service og sikkerhet.
Pris - Det er helt gratis, jeg kunne så klart tatt penger for kurs og slike ting. Muligens gitt ut oppgaver for penger.
Plass - På internett, alle kan komme dit lett. Markedsfører jeg riktig vil bloggen bli lett å finne og de som er målgruppen vil finne frem.
Påvirkining - Jeg kan påvirke lesere med reklame, markedsføre via lærere og ta kontakt med andre salg, service og sikkerhets linjer i landet slik at de får informasjon og kan se på bloggen.
Personale - Det er meg, jeg er blid, veldig opptatt av at folk ser på bloggen profesjonelt og at folk blir interessert. Jeg er lett å få kontakt med hvis folk har spørsmål.
Mvh - Stian Iversen
Så fin blogg du har ;)
SvarSlett